mandag den 23. februar 2015

Jeg sår forbudte frø.


Jeg er på afveje. Det er så ikke første gang i mit liv, men nogle ville måske mene, at jeg med en alder af de 62 havde lært at rette ind. Det sker nok aldrig, uanset hvor gammel jeg bliver. Det håber jeg da ikke.


Nu er det jo ikke fordi, jeg føler mig sådan meget "kriminel" men altså, jeg har for en del år siden fået fingrene i nogle gamle frø, fra en ældre landmand her i kvarteret. De er nærmere bestemt fra hans Landbrugsskoletid, i 50'erne. Der er Porre "sigfred" og Spidskål, Hvidkål, Rødbeder, Bønner og så meget andet.
Jeg ved at spireevnen daler med tiden. Jeg har ikke de store forventninger, men jeg har altså prøvet at så nogle af dem. De står nu varmt, lyst og fugtigt. Vi får se. Måske spirer noget af det, måske ikke.

Hvis jeg er heldig, så bliver der lidt at plante ud i køkkenhaven, Vi får se. Skulle det lykkes så kommer i med på havevandrig, når den tid kommer.

 Forårssol og spirende liv til jer alle.

4 kommentarer:

  1. Hellere halvtressermad end stenalderkost og bøllefrø. Held og lykke med at få ulovlighederne til at spire og vokse :-)

    SvarSlet
  2. Ja det kunne være sjovt, med lidt spiring.

    SvarSlet
  3. Porresorten Sigfred Frost kan købes endnu.
    Spændende, om noget af det vil spire. Det skal især være de olieholdige frø, som har en lille chance; men det er yderst tvivlsomt.

    Det lovmæssige er helt forrykt. Men er der ikke ved at blive reguleret lidt i reglerne igen? Det er jo vanvid, at man ikke må holde de gamle sorter i live ved frivillighedens hjælp.

    SvarSlet
  4. Heisann!

    Ha, ha, vi er lagd av samme alen du og jeg - og like gamle, så kanskje det har noe med alderen å gjøre? Vi hever oss over alle ubetydelige regler for ditt og datt. Det er kun Kardemommeby s regel som gjelder for oss! ... Jeg tok frø fra en botanisk have i Scotland for noen år siden - og et par damer sa høyrøsta i fra om at det ikke var lov å stjele. MEN hvordan den haven er kommet i stand, kan vi jo lure på...
    ... Frø skal stjeles er min hovedregel! Vi gjør jo nytte for oss ved å spre blomstringen. Ønsker deg all lykke til med spiring.
    Og god påske fra meg ;:OD)

    SvarSlet