mandag den 14. november 2016

Bag lås og slå.





Det er igen på de tider, hvor det er slut med at være fritgående. Her på  "Bolmerodet " er det ellers sådan og har altid været det, man lukkes ikke inde. Der er frihed under ansvar.

Nogle tager sig nu og da lidt større friheder end jeg lige syntes om .



Så tager vi en snak om det .

Men det er altså slut med det vaden rundt, som det passer høns og haner. Fugleinfluenssaen er igen en trussel.


Der kaldes sammen og flokken må under hegn.


Så kan man sidde der og glo undrende ud i friheden.




4 kommentarer:

  1. Dejligt, at du har gang i pennen igen.
    Ja, denne morgen står i indfangningen og aflivningens tegn.
    Jeg har fugle, jeg ikke vil lukke ind, så med influenza-reglerne ender de i fryseren i stedet.
    Min www.farmer.smartlog.dk har nu været umulig at åbne så længe, at jeg har oprettet en ny blog i stedet.

    SvarSlet
  2. Tak Michael. Jeg har jo ikke det store hønse hold, fire høns og en hane. Det er ren hygge høns og selvfølgelig sjovt for børnebørnene, når de er i æglægning så hentes der æg til frokosten.

    SvarSlet
  3. Stakler - den fortabte frihed. Nu kan de så sidde og vande høns ...

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig Eric, det er jo det de må.

    SvarSlet