mandag den 18. september 2017

Jeg fik værksteds besøg.



Jeg vil kun have kønne høns, ja jeg tillader her at vælge efter udseende. I den del af året, hvor de har overskud på kontoen lægger de æg, måske. Det er ikke anderledes med høns end med vi mennesker, vi kan jo ikke være frugtbare hele livet. Lige nu skifter de fjer så bliver det ikke rigtig til æg. Man kan jo ikke nå det hele.

Fjerene samler jeg sammen, man ved aldrig hvornår der bliver brug for dem.





I eftermiddags kunne jeg se, hvorfor der var lidt rod i de iris og dunhammer blad jeg har lagt til tørre i mit værksted, det var hønsene som var inde for at rokerer rundt på sagerne. Når vejret er smukt har jeg altid døren stående åben, så går de selv følgelig ind . Det er helt hyggeligt at de sådan kigger ind til mig, men de behøver ikke at flytte rundt på mine sager.



 I 

2 kommentarer:

  1. Heisann, så koselig besøk, det er nettopp den type besøk jeg skulle hatt av og til, men som jeg skrev, det får nok bli med drømmen. Gi dem en klem fra meg ;:OD)

    SvarSlet
  2. Jeg klemmer. Det er heller ikke altid, at mine høns overlever. Ræven kommer af og til på besøg.

    SvarSlet