søndag den 17. september 2017

På skovtur efter agernpiber.



Jeg benyttede mig af det smukke vejr, til at kører en tur i Langesø skov. Vi  har såmænd vores egen lille skov, men vi har ikke større egetræer af nogen betydning. Og betydning betyder dog emmer væk noget. 


Langesø ligger i dette tilfælde på Fyn, egentlig er det min barndoms skov. Jeg og den ene af mine søstre, har leget meget her, da vi var børn. Vi cyklede her over, med madpakke og saft. Der blev fisket skaller, fra de broer som var lavet spredt fordelt rundt om søen.   Det var når vi var på besøg , hos vores bedsteforældre som boede i landsbyen Morud. 



Der er nogle store flotte Duglas fyrretræer. De er meget smukke i stammerne og lige så når de er skåret op til planker. 







Der var en masse forskellige svampe , ikke alle lige spiselige, men den røde fluesvamp er jo fantastisk flot. Der mangler bare en alfe familie som bor nede under.

Skoven er hovedsagelig en bøgeskov, men jeg fandt dog et par egetræer som havde smidt deres agern med tilhørende piber.
Nu må vi se hvad jeg får ud af dem , måske virker det, måske ikke . Det ved jeg først når jeg har gjort det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar